Ügyfélkapu tárhely

Az ügyfélkapu tárhely egyfajta elektronikus postaláda, hasonló egy email fiókhoz, ahová a különböző állami szervektől érkező üzenetek érkeznek. Amennyiben igényeltünk ügyfélkaput a kormányablakban, elérhetővé válik a tárhely is. Mire is használható pontosan, a következőkben erről lesz szó.

Belépés

Az ügyfélkapu tárhely a https://tarhely.gov.hu/ címen érhető el. Ha ide navigálunk automatikusan átirányít a Központi Azonosítási Ügynök (KAU) oldalra, aminek a https://kau.gov.hu/ a címe, mindig ellenőrizzük a böngészőnk címsorát, ha bármi ettől eltérő a cím, előfordulhat, hogy egy adathalász oldalra kerültünk, ahol az ügyfélkapu adatainkat próbálják megszerezni.

Központi Azonosítási Ügynök beléptető oldal

Itt a számunkra megfelelő azonosítási szolgáltatást választva léphetünk tovább a tárhelyre. Az alap belépési mód az Ügyfélkapu, de javasolt az Ügyfélkapu+ beállítása, hogy biztonságosabb legyen a hozzáférésünk. Ilyenkor a telefonunkon futó hitelesítő alkalmazás (pl.: Google Authenticator) generál egy rövid ideig érvényes számokból álló azonosítót, amit a felhasználónév és jelszó megadása után még meg kell adnunk. Így hiába szerzi meg az adatainkat valaki, a telefon nélkül nem fog tudni belépni. Ha ezt túl bonyolultnak találjuk, akkor is érdemes megfogadni a Jelszó kisokos oldalon leírt tanácsaimat.

Funkciók

Ügyfélkapu tárhely nyitóoldala
  • küldés
  • beérkezett
  • elküldött
  • tartós tár
  • napló

A Küldés gombra kattintva még a APEH időkből ismert Általános Nyomtatványkitöltő (ÁNYK) programmal létrehozott titkosított fájlok tölthetők fel, ezek a későbbiekben majd az Elküldött menüpont alatt lesznek elérhetőek.

A Beérkezett menüpont alatt láthatók az érkezett üzeneteink. Ha egy üzenetet szeretnénk megtartani, akkor a Tartós tárba át lehet mozgatni. A teljes tárhelyünk mérete 30 MB, ez viszonylag sokáig elég lehet, még ha minden üzenetet meg is őrzünk.

A Naplóban láthatjuk, hogy mikor milyen műveletet végeztünk, mikor nyitottunk meg, töltöttünk le vagy töröltünk egy adott üzenetet.

Amennyiben segítségre van szükségünk használhatjuk a bal alsó sarokban található ikont, melyre kattintva megnyílik MIA, egy mesterséges intelligencia alapú chatbot. Ha MIA valamire nem tud megfelelő válasszal szolgálni, érdemes inkább a 1818-at felhívni, ami a kormányzati ügyfélvonal telefonszáma.

Személyes tárhelyünk mellett céges tárhelyünket is elérhetjük innen, amennyiben ez be lett állítva, ilyenkor a nevünk alatt található lenyitható menüben tudunk váltani a tárhelyek között.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük