Az EESZT (Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér) az egyik legfontosabb eszköz az egészségüggyel kapcsolatos ügyeink digitális intézéséhez. A weboldalon kívül telefonon is elérhetjük adatainkat és kiválthatjuk receptjeinket, ha letöltjük az EgészségAblak nevű alkalmazást az App Store, Google Play vagy a Huawei AppGallery áruházból.
Egészségablak belépés
Első lépésként töltsük le az alkalmazást a telefonunknak megfelelő áruházból, ez a bejegyzés az Androidos változatot mutatja be. Mielőtt belépünk a rendszerbe, szükséges az adatkezelési tájékoztató és a felhasználási feltételek elfogadása.
A belépés az Egészségablak alkalmazásba Ügyfélkapu nélkül nem lehetséges, kizárólag Ügyfélkapu+ vagy DÁP (Digitális Állampolgárság Program) segítségével lehetséges.

Ezután lehetőségünk nyílik az egyszerűsített belépés beállítására. Ennek segítségével:
- a már megtekintett dokumentumok letöltésre kerülnek, így internetkapcsolat nélkül is elérhetőek lesznek
- egyszerűbben lehet a továbbiakban belépni, pl. ujjlenyomat segítségével
Az EgészségAblak alkalmazás funkciói

Digitális Covid-igazolványok
Amennyiben kaptunk a korábbiakban Covid elleni védőoltást, ebben a menüpontban megtekinthetjük ezeket.
Dokumentumok
Az alkalmazás egyik leghasznosabb része, ahol megtekinthetjük leleteinket, ambuláns lapjainkat, illetve egyéb dokumentumainkat.
Receptek
Itt található a receptjeink listája, legfelül az aktív, még ki nem váltott, alatta a további, már kiváltott vagy lejárt receptek.
Minden recept a kiállítástól 3 hónapig érvényes, ezután lejárt státuszba kerül.
A következő adatokat lehet megnézni a receptről:
- termék neve
- betegtájékoztató https://www.eszfk.hu/hirek/betegtajekoztatoval-bovult-az-egeszsegablak-applikacio
- érvényessége
- kiadás ideje
- kiszerelés
- felírt mennyiség
- hatáserősség
- hatóanyag
- helyettesíthető (igen/nem)
- adagolás
- adag túllépés
- diagnózis
- jogcím
- ellátott napok száma
- orvosi utasítás
- felíró orvos
- kiadó intézmény (gyógyszertár)
- páciens adatai
A még ki nem váltott recepteket hozzáadhatjuk a kiváltandó listához, a Kiváltás gomb megnyomása után, aminek a segítségével a gyógyszertárban egyből felmutathatunk egy vonalkódot, amit a gyógyszerész leolvasva (mint régen a papír alapú receptnél) gyorsabban azonosíthatja a gyógyszerünket. (Állítólag ez a funkció még nem minden gyógyszertárban használható.)
Időpontok
Az orvosunk által bejegyzett időpontok tekinthetők meg itt, ami a Járóbeteg Irányítási Rendszer része.
Háziorvos
Választott háziorvosunk adatai, rendelési ideje, telefonszáma érhető el ebben a menüpontban.
TB-lámpa
TAJ számunk érvényességét láthatjuk itt, ha zöld színű, akkor jogviszonyunk érvényes, további színek jelentése itt olvasható.
Meghatalmazás
Amennyiben rendelkezzünk EESZT meghatalmazással, akkor családtagjaink/meghatalmazóink receptjei is megjelennek az alkalmazásban. Ennek beállítása az EESZT portál Önrendelkezés menüpontja alatt az Új meghatalmazás gombra kattintva történhet.
Amennyiben a meghatalmazónak nincs EESZT hozzáférése (pl. gyermek), személyesen kell intézni egy kormányablakban, az itt leírt módon.


Ha az Egészségablak alkalmazásban szeretnénk látni a meghatalmazó receptjeit is, illetve ki is szeretnék azokat váltani, mindkét típusú meghatalmazást be kell állítanunk. Ezután a Továbbiak alatt a mobilalkalmazásban kiválaszthatjuk, hogy kinek a nevében járunk el, így láthatjuk a meghatalmazó dokumentumait és receptjeit.
Letöltés:
https://play.google.com/store/apps/details?id=hu.gov.eeszt.mgw.app.allampolgari&hl=hu
https://apps.apple.com/hu/app/eg%C3%A9szs%C3%A9gablak/id1550970543?l=hu
Nem működik a telefonon az egészségablakban a dokumentumok.
Esetleg lehetséges, hogy nem a legfrissebb verziót használja? Nekem jól működik ez a funkció a telefonon.
Nem működik az alkalmazás!!!!!!!😥😥😥
Valószínűleg csak frissíteni kell a legfrissebb verzióra, azután működnie kell.
Üdvözlöm!
Kijelentkeztem az Egészségablak aplikációból és nem tudok visszalép i.Mit kell csinálnom,hogy ismét működjön? DAP al belépek az ok,de onnan mit kell csinálnom?
Köszönöm
Megpróbálnám a telefon beállításai alatt megkeresni az Alkalmazások között az Egészségablakot, törölni a tárolt adatait és az alkalmazást is, ezután újratelepíteni.